اپل پس از مدت ها دوباره در یک ویدیوی تبلیغاتی، امنیت ویندوز را هدف قرار داده و به آن کنایه زده است. این غول فناوری در یک تیزر طنزآمیز هشت دقیقهای که بخشی از مجموعه The Underdogs است، بهطور صریح به مشکل رایج “صفحه آبی مرگ” (BSOD) اشاره میکند. این اتفاق مستقیماً به اختلال گستردهای میپردازد که سال گذشته در نتیجه یک بروزرسانی معیوب نرمافزار CrowdStrike میلیون ها سیستم ویندوزی را فلج کرد. در این ویدیو، شرکت خیالیای که برای حضور در یک نمایشگاه بزرگ آماده میشود، ناگهان با از کار افتادن گسترده سیستم هایش مواجه میشود. در این میان، ظاهر شدن ناگهانی صفحه آبی رنگ معروف ویندوز روی نمایشگر رایانه ها، کل رویداد آن ها را مختل میکند. در میانه داستان، یک متخصص فناوری اطلاعات با توضیحاتی فنی در مورد نحوه دسترسی نرمافزارها به حافظه و سختافزار، عملاً مخاطبان را به یاد همان مشکل فنی پیش آمده برای CrowdStrike میاندازد و برتری سیستم های خود را به چالش میکشد.
استراتژی تبلیغاتی اپل | تأکید بر امنیت مک
هدف اصلی تبلیغ اخیر اپل، ترغیب کاربران به مهاجرت از رایانه های شخصی (PC) به مک است. این آگهی با برجسته کردن یک نقص امنیتی گسترده در سطح کرنل نرمافزار فالکون (Falcon) متعلق به شرکت کراداسترایک (CrowdStrike)، که سال گذشته منجر به اختلال در عملکرد بانک ها، خطوط هوایی و سایر نهادهای بزرگ شد، استدلال خود را مطرح میکند. در این تبلیغ، یک کارشناس امنیت به صراحت اعلام میکند: “این مشکل مربوط به پیسیها است؛ مک های شما ایمن هستند.” در ادامه، روایت تبلیغ بر کارایی و پایداری متمرکز میشود. در حالی که شرکت کنندگان نمایشگاه با از کار افتادن سیستم های خود دچار بحران شدهاند، اعضای شرکت تخیلی “آندردوگز” (The Underdogs) به راحتی و بدون هیچ مشکلی با استفاده از دستگاه های مک به فعالیت خود ادامه میدهند و حتی موفق به فروش محصولاتشان میشوند. نتیجهگیری این تبلیغ این است که کاربران سرخورده از رایانه های شخصی، در نهایت به سوی استفاده از مک مینی روی میآورند و این پیام را القا میکند که پلتفرم مک، راهحل مطمئن برای ادامه کار بدون وقفه است.